כרבע מיליון מכוניות עולות בכל שנה על הכביש בישראל והמגמה נמצאת בעלייה תלולה. כבישי הארץ מתמלאים ברכבים והתופעה נותנת את אותותיה באופן מורגש בפקקים שלא נגמרים בכל הכבישים בישראל. שיעור הורדת הרכבים מהכביש, לעומת זאת, נמוך בהרבה ולכן אנו רואים לצד עליית מספר הרכבים, גם עלייה בגיל הרכבים. אוכלוסיית הרכבים בישראל הולכת ומזדקנת ורכבים ישנים מציפים את הכבישים. עובדה עגומה ומדאיגה זו, לצד העובדה כי רוב בעלי הרכבים אינם טורחים להיעזר בשירותי פירוק רכבים, מובילה לכך שרכבים ישנים רבים מושלכים בצדי דרכים ובמגרשים ריקים והתופעה טומנת בחובה השלכות רבות.
על מנת לספק מענה מושכל לבעיה, מומלץ לפנות לגורם מקצועי הקונה רכבים לפירוק אשר יוכל לעשות שימוש בחלקי החילוף השונים של הרכב, לשפצם ולייעדם לתיקון רכבים. כמו כן, ביכולתו לייעד את חלקי הרכב השונים למחזור ולהיפטר מן הפסולת בצורה היעילה ביותר. לתהליך הפירוק מספר שלבים עיקריים.
ניקוז נוזלים רעילים מהרכב
שמנים ונוזלים אחרים המשמשים לפעולת הרכב מהווים סיכון תברואתי רב כאשר הם מחלחלים אל הקרקע ועשויים אף לזהם מקורות מים. חומצת מצברים, שמן גיר או נוזל לרדיאטור הם חומרים רעילים ומסוכנים מאוד. לכן, כשלב ראשוני בפירוק רכבים, נשאבים כל הנוזלים המסוכנים מהרכב ומיועדים למחזור ושימוש חוזר כתוספים שונים.
שליחת רכיבי הזכוכית למחזור
כל זגוגיות וחלונות הרכב מנופצים לרסיסים, נאספים ונשלחים אל מפעלים ייעודיים לייצור מוצרי זכוכית כגון בקבוקים, כוסות וכו'.
מחזור הצמיגים
צמיגי רכבים מורכבים מרכיבי מתכת וגומי. החוק הישראלי אוסר על סילוק צמיגים בשלמותם ומחייב לייעדם למחזור. עקב אכיפת חוק זה, מעל 30 אלף טון צמיגים נשלחים בכל שנה בישראל למחזור ומשמשים לתעשיות רבות. לאחר פירוק צמיג הגומי מחישוק המתכת (הג'אנט), מפורק הצמיג לשבבי גומי זעירים ולאחר המסה או תהליכי עיבוד אחרים, ניתן להשתמש בהם כחומרי בידוד, משטחי ריצוף לגני משחקים ולמגרשי ספורט ולייעודים מגוונים אחרים.
גריסת מסגרת המתכת
זהו התהליך העיקרי בתהליך פירוק רכבים המכונה גריטת רכבים. מסגרת המתכת כולה נגרסת. לאחר הסרת רכיבי הגומי, הזכוכית וכל הרכיבים שאינם מתכתיים, מוכנסים הרכבים אל מכונת גריטה המפרקת את הרכב לשבבי מתכת המותכים בחום גבוה ומשמשים לייצור גדרות וחומרי בניין.
מעוניינים לדעת איך זה נראה באמת? באתר fast-dismantling.com תוכלו לצפות בסרטונים מעניינים שעולים על ידי קונה רכבים לפירוק, אז שווה לבדוק! לצפייה בסרטון המלא לחץ כאן!
תהליך חשוב זה של פירוק רכבים מחזק תעשיות רבות ומסייע לנקות את הנוף העירוני והטבעי בישראל מגרוטאות מתכת מכוערות ומסוכנות. חלקי החילוף מיועדים לתיקון רכבים חדשים וכל חומרי הרכב השונים משמשים כחומרי גלם לתעשיות ייצור רבות. בעל מקצוע הקונה רכבים לפירוק מוכן לשלם סכום נאה עבור רכב ישן ובמובן זה, פירוק רכבים אינו רק חיוני מבחינה בטיחותית וסביבתית, הוא עשוי גם להשתלם כלכלית ולחסוך כאב ראש ותסכול רב בניסיון למכור את הרכב הישן בשוק רכבים מוצף ואינטנסיבי.
אז מי קונה רכבים לפירוק במזומן?
dismantlingvehicles – באתר גרר איתי ניתן לקבל שירות מיידי והצעת מחיר של רכב לפירוק מכל סוג, השירות ניתן בחינם מהיום להיום! טלפון ישיר: 072-3727-647
מכוניות לפירוק – באתר תוכלו לקבל הצעה מניר שזמין לכם לרב 24\7 , קונה מכוניות לפירוק מזה 10 שנים בתחום הרכב ובעל ידע מקיף. טלפון 072-326-4138
כמה כסף אפשר לקבל עבור רכב לפירוק?
שאלת המליון הדולר! או יותר נכון שאלת ה 1000 שקל , האמת שהמחירים נעים בין 400 שקלים ל- 3500 שקלים וכל זה באמת תלוי בסוג הרכב שיש לכם והשנת יצור שלו ככה שאין באמת מחיר קבוע.
במקרים מסויימים אפילו לא שווה לסוחר פירוק מכוניות לשלם לכם כסף וכשקורה כזה דבר יציע לכם הסוחר "גרירה בחינם" של הרכב במקום שיעמוד באזור ציבורי וכך תצברו כנסות מיותרים והוצאות על הרכב.